Proposta de um Conjunto de Heurísticas para Avaliação da Usabilidade de Aplicativos Móveis Educacionais
DOI:
https://doi.org/10.5752/P.2316-9451.2017v5n2p16Abstract
A adoção de aplicativos móveis no contexto educacional vem crescendo e abre espaço para o mobile learning. Diante dessa crescente utilização e dos diferentes perfis de usuários, é relevante garantir que esses aplicativos contemplem requisitos de usabilidade, uma vez que eles possuem objetivos de aprendizado. Nesse contexto, esse trabalho tem como objetivo apresentar um conjunto de heurísticas específicas para avaliar a usabilidade dos aplicativos móveis educacionais. Por meio de avaliações com especialistas da área e usuários, foi possível evidenciar a eficiência e a eficácia das heurísticas propostas que foram consideradas relevantes para apreciação da usabilidade de aplicativos do domínio educacional.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
I (we) submit the present work, an original and unpublished manuscript, from my (our) authorship, to Abakós - Magazine of Interdisciplinary Studies on Science and Informatics, and I (we) agree that the copyright related to this work will become property of PUC Minas Publisher. No partial or full reproduction is allowed, by any means (printed or electronic), dissociated from Abakós. Any reproduction requires prior written authorization granted by the Editor.
I (we) declare there is no type of interest conflict among the subject theme, author(s), organization(s), institution(s) and person(s).
I (we) recognize that Abakós is licensed under CREATIVE COMMONS:
Licença Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported (CC BY-NC-ND 3.0).
