Turismo e Gênero: uma Investigação sobre a objetificação e estereotipação da Imagem da Mulher na Publicidade da Embratur para atrair turismo internacional

Authors

  • Elisa Caiafa Ferreira Machado Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais

Abstract

Abstract: This paper intends, based on the intersectionality of feminist and post-colonial theories of International Relations, to carry out an analysis of the advertisements broadcast by brazilian gouvernment, Embratur in particular, in order to discuss how it contributed to the stereotyping of Brazilian women abroad and used them as a political instrument to attract international tourism, placing Brazil as a sexual tourist destination, forming certain national and international female stereotypes that are difficult to reverse.

Key words: Feminism. Post-colonialism. sex tourism. Objectification. Sexualization of the female figure. Embratur.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2024-11-22

How to Cite

Caiafa Ferreira Machado, E. (2024). Turismo e Gênero: uma Investigação sobre a objetificação e estereotipação da Imagem da Mulher na Publicidade da Embratur para atrair turismo internacional . Fronteira: Revista De iniciação científica Em Relações Internacionais, 22(44), 7–31. Retrieved from https://periodicos.pucminas.br/fronteira/article/view/32777