AN EXAMPLE OF THE CONTRIBUTION OF PHYSICAL EDUCATION TO MATHEMATICS EDUCATION
Abstract
This work describes and analyzes a sequence of teaching that starts from the investigation of a physical phenomenon, the radioactive decay, to propitiate the learning of a mathematical content: the exponential function. In this perspective, we explore an example of integrating the learning processes of physics and mathematics. We present evidence that, in our opinion, corroborates the NCPs' assertion that this articulation does not confuse or merge the disciplinary status of the sciences involved
proposal for interdisciplinarity. In addition, the experience reported here shows that the adoption of a contextualized teaching proposal as advocated in NCPs does not imply abandoning traditional didactic content, that is, content that "falls into the university entrance examination".
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).