USING GAMES AS A LEARNING STRATEGY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Abstract
According to the theories on educational games discussed in this work, we can see the importance of this play activity in the teaching and learning process for children in early childhood education. The game should be seen as an activity that contributes to the improvement of the child's development within the educational context, thus seeking to develop and stimulate classroom skills. The proposal of qualitative research in the school environment found that the teacher plays a fundamental role in the use of games in the classroom. The teacher as a mediator makes a difference in how children appropriate play.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).