A CULTURA ESCOLAR COMO MECANISMO DE EXCLUSÃO SOCIAL
Abstract
The text aimed to retake the discussion about school exclusion and, thus, to briefly point out the historical and social linkages of culture as one of the mechanisms of the effectiveness of social exclusion. We performed a theoretical reflection of authors references in the object searched. In the course of analyzing the texts that served as the basis for the article, it was observed the need to reinsert this theme at the heart of the educational debate, because, unlike the twentieth century. The twenty-first century faces not only the challenge of social difference, but also the challenge of repairing ethnic-racial conflicts, promoting gender discussion and sexual diversity, which are still confined within the school in the name of conservation of the status quo.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
