THE INFLUENCE OF PLAY AND MATHEMATIC GAMES ON CHILD COGNITIVE DEVELOPMENT IN CHILD EDUCATION
Abstract
This article aims to analyze the learning processes of mathematics and its importance in the incorporation of play, aiming to identify games, toys and games as primordial elements in the expansion of the cognitive level in the teaching-learning process in children's education. It aims to understand the importance of the playful to the child, perceiving the student as an active participant in the learning process through games that can be used as stimulating, facilitating and enriching tools. It also points to the play-mathematical value; always considering the reality lived by the child, and the role of the teacher in the construction of these logical-mathematical knowledge, experienced by this relationship, with the purpose of guaranteeing an effective learning.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).