BEYOND NORMATIVITY:
the reviewers' view of the non-binary gender lexicon
Abstract
Writing is the simulacrum of society. It reproduces, through registers, temporality, interests, concepts and social pre(concepts). The latter, for example, contemplates binarism (man and woman) socially constructed and so present in the most diverse written texts, reinforcing the restrictive idea of the unique and exclusive existence of two beings: male and female. Thus, there is a need for a discussion of heteronormative predominance, of machista bias, in texts and of how the sensitive look of the reviewer of texts contributes to these contemporary issues. Therefore, thinking about the important role developed by the reviewer of texts, this work has the objective of reflecting on the posture of the reviewer in relation to the markings of binarism in varied texts. In addition, it intends to understand the grammar as allied or not of the discourse, to think of the markings "and", "@" and "x" as liberators of the macho binarism and to contribute with the discussions on masculine discourse and binarism. Thus, this study aims to question how significant it is to contemplate discursiveness in detriment of grammatical norms, in view of non-binary people.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
 
							
