THE DIFFICULTIES OF THE PEDAGOGICAL PRACTICE OF PHYSICAL EDUCATION IN THE UNIDOCENCE
Abstract
The aim of this study was to analyze the difficulties of the pedagogical practice in the Physical Education classes in the Early Series/years of the Elementary School taught by unidocent teachers, of the municipal, state and private teaching networks of a city in the central region of the State of Rio Grande of the South (Brazil). We characterize the research as qualitative of the case study type. The instrument of information collection was an interview, having the answers interpreted through of the content analysis. Participle sixty unidocent teachers from refeer teaching networks and city, being twenty of each network. We identified five difficulties, being the majority classified in the socio-political/cultural dimension and the minority divided between the instructional/pedagogical dimension and the institutional/organizational dimension.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).