THE DIDACTIC SEQUENCE IN HIGH SCHOOL
Linguistic usage in reading and production of publicitary texts
Abstract
Considering the role of publicity pieces in current and past political and sociocultural contexts, the following didactic sequence aim to educate students beyond the commonly explored linguistic usage in classroom, connecting the linguistic studies to a more contextualized reading of the advertising genre, such as its target audience, supports, multi semiotic strategies, etc. Thus, by consulting the Base Curricular Nacional Comum do Ensino Médio (the current Brazilian documentation for High School) and the genre conceptions of Bakhtin and Marchusci, this didactic sequence is a viable option to manage the advertising genre. Furthermore, as this genre has an actual marked presence in both digital and empiric medias, the application of following sequence can enable on its reader a more argumentative posture before a society focused on intense consumption. On the other hand, the writing technique is more creative, making use of linguistic and visual elements which project a target audience in a specific support to reach the goals proposed in the didactic sequence.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).