REASONABLE AND CURRICULAR ADAPTATIONS IN THE PANDEMIC CONTEXT:
challenges of remote education for students with special educational needs
Abstract
This study aims to raise questions about the challenges faced by students with special
educational needs (SEN) during remote education, a situation that has arisen because of the
COVID-19 pandemic. In this context, the methodology used is based on bibliographic
research and data collection, through the application of an online questionnaire. From the
analysis of materials, it is possible to observe the pedagogical implications of remote teaching
in the daily lives of apprentices with special educational needs and to objectify ways for the
teaching-learning process of these students to be performed in a better way. In addition, the
study shows that several reasonable adaptations, as well as curricular adaptations, are
necessary for school inclusion to occur.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).