LITERACY OF ADULTS WITH INTELLECTUAL DISABILITIES IN PANDEMIC TIMES:
challenges and perspectives
Abstract
This report presents an experience of a university extension project entitled “Learning how to
read and write by adults with intellectual disabilities” that has been working in the remote
system due to the pandemic caused by the new coronavirus. It reports on four activities that,
anchored in the literacy and aspects of Ferreiro (2000), Freire (1989) and Soares (2004),
worked on the literacy processes addressing the Covid-19 theme so that, students to develop
their critical thinking on the subject. It is also exposed how the experience of virtual meetings
has been important for students and monitors in these pandemic times.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).