KNOWING THE HISTORY OF JARDIM FELICIDADE NEIGHBORHOOD IN BELO HORIZONTE THROUGH THE EXPERIENCES OF AN ELDERLY WOMAN IN THE LITERACY PROCESS:
report of an experience
Abstract
For Freire, education is directly related to political and social issues. Educational practice is
the way to transform society. In this article, we report the experience of getting to know the
history of Bairro Jardim Felicidade, located in the northern region of Belo Horizonte, based
on the report of a 59-year-old woman in the process of literacy. We relate some aspects of the
relationship with the sociocultural context of the region and with Paulo Freire's theory. The
importance of valuing the world view of knowledge is important, knowing history is
fundamental to guaranteeing an educational practice based on emancipation and social
transformation.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).