PUBLIC POLICIES AND FULL TIME EDUCATION:
about the experiences of a public school in the municipality of Itaguara
Abstract
Full-Time Education is highlighted to increase educational quality, with the presumed purpose of preparing
students for life in society, achieving Integral Education (properly said). The research proposes the discussion of
the reality in which Full-Time Education takes place, placing the case study of a public school in the
municipality of Itaguara - MG as a cutout. As for the methodological procedures, a qualitative analysis was
chosen, with exploratory research being chosen as the means of investigation. It was possible to see that the
analyzed school aims at Integral Education, as a full-time human formation. However, it was found that the
welfare perspective and school reinforcement are predominant in the context of Full-Time Education developed
there.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).