POPULAR EDUCATION IN THE CITY OF RIBEIRÃO DAS NEVES:
Trajectory of teaching training from an experience in adults education
Abstract
This article presents one report of popular education in the city of Ribeirão das Neves from
1993 to 1998. This education evidences as main means of teaching training of práxis and the
empathic relationship between educators and students. Furthermore stands out its importance
as the main access to learnig of reading and writing in a Ribeirão das Neves neighbourhood
whose formation is featured by occupation of the geographic spaces of families commanded
for women with little or no education from another places of Minas Gerais State, for seeking
employment and better living conditions. Throughout the report highlights social conditions,
search by dignity, espace for socialization and the role of the church further education for
adults, in the folk keeping, the changes held of education supplies, throughout in the
neighbourhoud.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).