THE FREIREAN PERSPECTIVE IN POPULAR EDUCATION:
A study on brazilian publications between 2015-2017
Abstract
The present investigation reports, using the Systematic Search Flow methodology, a
qualitative literature review with the purpose of surveying the prevalence of Paulo Freire's
studies in Brazilian theses and dissertations from 2015 to 2017, regarding Popular Education
in Brazil, specifically in the concentration area of education. It also aimed to highlight the
relevance of Paulo Freire's works and experiences for studies on Popular Education in Brazil
and to draw attention to stereotypes around the educator and demonstrate the importance of
academic-scientific studies, produced at master's and doctoral levels, presenting the Freirean
conception of Popular Education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).