TEACHING MATHEMATICS AT EJA IN TIMES OF PANDEMIC:
contributions to planning based on Paulo Freire’s ideas
Abstract
This work presents reflections on the remote teaching school planning for Mathematics
discipline in two school years of the Youth and Adult Elementary Education Project - 2nd
Segment of the Pedagogical Center of the Federal University of Minas Gerais. For this
planning, we carried out several studies on EJA, Mathematics teaching and popular education.
In Paulo Freire, we take, especially as conceptions of dialogue, as fundamental in the
development of the pedagogical process, recognizing educational practice as a political
practice. From this, we were able to elaborate a specific pedagogical proposal, which took
into account the concerns and particularities of our young, adult or elderly students in a
perspective of popular and emancipatory education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).