TRAINING EXPERIENCES IN TIMES OF PANDEMICS:
resignification of life and teaching in the master (per)course
Abstract
The purpose of this work is to explain the displacements made by teachers in this time of
uncertainty due to the pandemic of the new Coronavirus, Covid-19, through reflection on the
training and teaching profession while mastering the Graduate Program in Education -
Formative Processes and Social Inequalities, Faculty of Teacher Training (FFP), State
University of Rio de Janeiro (UERJ). In Josso's light, the research is based on the concept of
experience, problematizing how experiences in the pandemic context contributed to personal,
professional, and social formative processes. In view of the current scenario of education in
Brazil and in the world, we understand that through the methodological device of the
narratives and reflections they provide, it is possible to problematize the formative trajectory
during this period. Still according to Josso, the narrative becomes a springboard, a point of
support for the leap of thought. The study aims to problematize how self-formation process
developed from the perspective of a master's student in training in these atypical times.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).