THE PSYCHOLOGIST AS AN ALLY OF POPULAR EDUCATION AND COMMUNITY PARTICIPATION:
reflections on the thoughts of Paulo Freire and Ladislau Dowbor
Abstract
This article aims to discuss the psychologist’s professional practice relating this with
community participation and popular education, according to Paulo Freire’s and Ladislau
Dowbor idea as theoretical basis. We consider that psychology role can contribute with all
educational context. With your position of knowledge and of power and your contact with
community scholar’s interest questions, the psychology can contribute for a critical,
emancipatory and liberating educative practice, but is necessary the community organization.
This article is a bibliographic study involving the possibility of psychology actuation and both
thinkers to the social transformation from scholar community.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).