THEATER AND CINEMA IN THE CLASSROOM:
Possible proposal for revolution
Abstract
This article presents the idealized dynamics for carrying out the research, pointing out
concepts and outlining possible paths of action. The idea is about the experience of a
collective creative artistic process, in audiovisual language, as an anti-racist didactic practice.
It is intended, through the production of a film with the fifth-year students of a state school in
the city of Belo Horizonte, to point out the pedagogical factors of this process, relating it to
the discussions on filmmaking in the school environment. We will develop the practice of
“escrevivência”, elaborated by Conceição Evaristo, in a re-reading of the work “Animal
Farm” by George Orwell, with a post-colonial bias, on the lens of intersectionality discussed
by Akotirene, together with Freire's pedagogy of autonomy.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).