WHAT HAS THE PANDEMIC “TAUGHT” US ABOUT THE SCHOOL, ITS SUBJECTS AND INCLUSION?
Abstract
This essay aims to analyze the concepts presented in the book “A cruel Pedagogia do Vírus” [The cruel Pedagogy of the Virus, lit. transl.], by Boaventura de Sousa Santos, discussing what the Covid-19 pandemic has “taught” us about the school, their subjects and inclusion. Despite the new coronavirus reaching everyone, it does not necessarily cause the promotion of public actions and policies that promote equality. The pandemic shed light on several problems we had. In addition to shedding light on these issues, the pandemic has also proved to be a particularly difficult period for certain classes and social sectors (in all the topics where we discuss the pandemic and its consequences, we find this phenomenon: social inequality and inclusion).
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
