HOSPITAL CLOWN TRAINING WORKSHOPS IN THE CONSTRUCTION OF THE CLOWN IDENTITY:
an experience report
Abstract
This report seeks to analyze in a descriptive way the aspects addressed in clown training workshops, which are crucial for the training and performance of a hospital clown, bringing the experience of the PUC Dá Alegria Project in the training of extension workers. This experience report of the clown training workshops in the Project was based on research in databases, case reports and relevant books in the area. The clown in the hospital environment must know how to deal with numerous situations that address the psychological and social aspect of a patient. The way of behaving, the way of achieving laughter, the acting process and the transition between comic paradoxes are items to be explored. Training in clowning provides a means of improving the clown actor's imagination and behavior towards patients. Therefore, the need for volunteers and other participants to participate in workshops is reinforced, for a better exchange of learning and experiences, which configure the clown's identity.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
