POEINT: the transition from a Polo School of Education Integrated for a School of Integral and Integrated Educational
Keywords:
Integral School. Integrated School. Freinet. Autonomy. POEINT.Abstract
The transition from a traditional school to an innovative model is the subject of this experience report, with the observation throughout a school year in the experience of breaking down walls and creating networks. The "Escola da Ponte" model adopted in a Belo Horizonte Municipal School is a pioneering and daring attitude in public basic education. It is told here the victories, the difficulties, and tehe perseverance of the educators’ team who embraced the challenge until making it reality, always having in mind the focus on narration of the changes achieved.
Downloads
References
CAPANEMA, José Carlos. Foto antiga FEBEM. Centro de Recolhimento e Triagem da FEBEM em 1970. Revista Minas Gerais. Disponível em: ·Acesso em: 11 maio 2019.
EM POEINT. Escola Municipal Polo de Educação Integrada. Disponível em: <https://www.facebook.com/EMPoeint/> Acesso em: 11 maio 2019.
E.M. POEINT . Portal Eletrônico EM POEINT . Disponível em: <https://empoeintblog.wordpress.com/> Acesso em: 24 out. 2018.
E.M.POEINT. Proposta Pedagógica da EM POEINT. Disponível em: <https://empoeintblog.files.wordpress.com/2018/01/proposta-pedagogica.pdf >. Acesso em: 24 out. 2018
FIUZA, Denilson. A Capoeira como difusora da língua portuguesa e fomento de aprendizagem nos códigos e linguagens com valores civilizatórios em uma roupagem científica. Posted on 13 de novembro de 2018 . Disponível em: <https://institutoitard.com.br/capoeira-como-difusora-da-lingua-portuguesa-e-fomento-de-aprendizagem-nos-codigos-e-linguagens-com-valores-civilizatorios-em-uma-roupagem-cientifica/> Acesso em: 11 maio 2019.
LIMA, Leandro. Beisebol Capixaba. Disponível em: <https://www.beisebolcapixaba.com.br/noticia/capixabas-saem-invictos-de-bh/> Acesso em 24 out. 2018.
MORIKAWA, Silene. O que é Trello e para que serve? In: MORIKAWA, Silene. DA PRA FAZER! Disponível em <https://www.daparafazer.com.br/trello/>Acesso em 25 nov. 2018
RODA DE CONVERSA PBH. Disponível em: <https://prefeitura.pbh.gov.br/noticias/escola-municipal-implanta-metodologia-referencia-em-ensino> Acesso em: 24 out. 2018.
SOUZA, Antonio Augusto de. Livro Barreiro 130 anos de história - Da Argila ao Aço . Facebook: @museudigitaldobarreiro. Museu Digital do Barreiro. Disponível em: <https://pt-br.facebook.com/media/set/?set=a.1460983123933132.1073741828.1459883117376466&type=3>. Acesso em 11: maio 2019.
SOUZA, Antonio Augusto de. Representação da Fazenda Barreiro, quando o estado assumiu sua gestão. In: Barreiro 130 Anos de História - Da argila ao aço. Publicado em: 20 abril de 2016. Disponível em: <https://www.facebook.com/museudigitaldobarreiro/photos/primeiras-linhas-de-%C3%B4nibus-do-barreiro-que-eram-no-estilo-jardineira-na-decada-d/1851464985085529/> Acesso em: 11 maio 2019.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Submeto(emos) o trabalho apresentado, texto original, à avaliação da Revista do ICH, e concordo(amos) que os direitos autorais a ele referentes se tornem propriedade exclusiva da Editora PUC Minas, sendo vedada qualquer reprodução total ou parcial, em qualquer outra parte ou meio de divulgação impresso ou eletrônico, sem que a necessária e prévia autorização seja solicitada por escrito e obtida junto à Editora. Declaro ainda que não existe conflito de interesse entre o tema abordado e o(s) autor(es), empresas, instituições ou indivíduos.
I (We) submit the presented article, an original text, to the evaluation of the Revista do ICH, and agree that its referring copyrights will become the exclusive property of the PUC Minas Publishing House, with any reproduction, either in full or in part, being forbidden in any other form or means of printed or electronic communication without the request for prior necessary written authorization to be obtained from the said Publishing House. I (We) also declare that there is no conflict of interests between the subject matter and the author (s), companies, institutions or individuals.