POEINT: the transition from a Polo School of Education Integrated for a School of Integral and Integrated Educational

Authors

  • Nádia Cristina da Silva PUC Minas

Keywords:

Integral School. Integrated School. Freinet. Autonomy. POEINT.

Abstract

The transition from a traditional school to an innovative model is the subject of this experience report, with the observation throughout a school year in the experience of breaking down walls and creating networks. The "Escola  da Ponte" model adopted in a Belo Horizonte Municipal School is a pioneering and daring attitude in public basic education. It is told here  the victories, the difficulties, and tehe perseverance of the educators’ team who embraced the challenge until making it reality, always having in mind the focus on narration of the changes achieved.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nádia Cristina da Silva, PUC Minas

Graduada em Letras pela PUC Minas. Extensionista do Programa Escola Integrada no período de 2017 a 2018.

References

CAPANEMA, José Carlos. Foto antiga FEBEM. Centro de Recolhimento e Triagem da FEBEM em 1970. Revista Minas Gerais. Disponível em: ·Acesso em: 11 maio 2019.

EM POEINT. Escola Municipal Polo de Educação Integrada. Disponível em: <https://www.facebook.com/EMPoeint/> Acesso em: 11 maio 2019.

E.M. POEINT . Portal Eletrônico EM POEINT . Disponível em: <https://empoeintblog.wordpress.com/> Acesso em: 24 out. 2018.

E.M.POEINT. Proposta Pedagógica da EM POEINT. Disponível em: <https://empoeintblog.files.wordpress.com/2018/01/proposta-pedagogica.pdf >. Acesso em: 24 out. 2018

FIUZA, Denilson. A Capoeira como difusora da língua portuguesa e fomento de aprendizagem nos códigos e linguagens com valores civilizatórios em uma roupagem científica. Posted on 13 de novembro de 2018 . Disponível em: <https://institutoitard.com.br/capoeira-como-difusora-da-lingua-portuguesa-e-fomento-de-aprendizagem-nos-codigos-e-linguagens-com-valores-civilizatorios-em-uma-roupagem-cientifica/> Acesso em: 11 maio 2019.

LIMA, Leandro. Beisebol Capixaba. Disponível em: <https://www.beisebolcapixaba.com.br/noticia/capixabas-saem-invictos-de-bh/> Acesso em 24 out. 2018.

MORIKAWA, Silene. O que é Trello e para que serve? In: MORIKAWA, Silene. DA PRA FAZER! Disponível em <https://www.daparafazer.com.br/trello/>Acesso em 25 nov. 2018

RODA DE CONVERSA PBH. Disponível em: <https://prefeitura.pbh.gov.br/noticias/escola-municipal-implanta-metodologia-referencia-em-ensino> Acesso em: 24 out. 2018.

SOUZA, Antonio Augusto de. Livro Barreiro 130 anos de história - Da Argila ao Aço . Facebook: @museudigitaldobarreiro. Museu Digital do Barreiro. Disponível em: <https://pt-br.facebook.com/media/set/?set=a.1460983123933132.1073741828.1459883117376466&type=3>. Acesso em 11: maio 2019.

SOUZA, Antonio Augusto de. Representação da Fazenda Barreiro, quando o estado assumiu sua gestão. In: Barreiro 130 Anos de História - Da argila ao aço. Publicado em: 20 abril de 2016. Disponível em: <https://www.facebook.com/museudigitaldobarreiro/photos/primeiras-linhas-de-%C3%B4nibus-do-barreiro-que-eram-no-estilo-jardineira-na-decada-d/1851464985085529/> Acesso em: 11 maio 2019.

Published

2019-12-07