Actions developed by Physics “pibidians” at Maestro Villa Lobos State School

Authors

  • Bruna Rafaela de Almeida Noia PUC Minas
  • Gabriel Mateus Luz Rocha PUC Minas
  • Poliana Marques Berto PUC Minas
  • Tiago Rodrigues Maciel Professor da Escola Estadual Maestro Villa Lobos.
  • Joice da Silva Araújo PUC Minas

Keywords:

PIBID, Physics Teaching, Current Resources, Pandemic Teaching

Abstract

The Institutional Program for Teaching Initiation Scholarships is aimed at inserting future teachers into the school scenario, providing familiarity with the daily life of the classroom, from a new perspective. Despite the social isolation imposed by the COVID-19 pandemic, the students of the Physics Degree course at PUC Minas, who work in the Program, participated in training meetings, produced teaching material and interacted with high school students at Escola Estadual Maestro Villa Lobos in Belo Horizonte. The purpose of this text is to highlight the actions taken and in progress, as well as to assess the challenges faced.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Bruna Rafaela de Almeida Noia, PUC Minas

Estudante do curso de Física da PUC Minas

Gabriel Mateus Luz Rocha, PUC Minas

Estudante do curso de Física da PUC Minas

Poliana Marques Berto, PUC Minas

Estudante do curso de Física da PUC Minas

Tiago Rodrigues Maciel, Professor da Escola Estadual Maestro Villa Lobos.

Professor da Escola Estadual Maestro Villa Lobos.

Joice da Silva Araújo, PUC Minas

Chefe do Departamento de Física e Química e coordenadora do curso de Física da PUC Minas

References

CAETANO, Saulo Vicente Nunes; FALKEMBACH, Gilse Antoninha Morgental. YOU TUBE: uma opção para uso do vídeo na EAD. Renote, v. 5, n. 1, 2007. Disponível em: <http://www.seer.ufrgs.br/renote/article/download/ 14149/8084>. Acesso em: 13 jun. 2021.

JESUS, Antônio José de; CHAVES, Levi Chagas; SANTOS, Rangel Ribeiro. Produção de vídeos educativos como forma de melhorar o ensino de Física. Expressão Científica, p. 77-83, 2019. Disponível em: https://repositorio.ifs.edu.br/biblioteca/bitstream/123456789/1233/1/Producao%20de%20videos%20educativos%20como%20forma%20de%20melhorar%20o%20ensino%20de%20fisica.pdf. Acesso em: 12 jun. 2021.

KETTLE, Maria. How videos are used in secondary school physics teaching. IOPSCIENCE. 2020. Disponível em: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/ab7084/meta. Acesso em: 11 jun. 2021.

OLIVEIRA, Priscila Patrícia Moura. O YouTube como Ferramenta Pedagógica. In: SIMPÓSIO INTERNACIONAL DE EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA. 2016. Anais.... Disponível em: http://sistemas3.sead.ufscar.br/ojs/index.php/2016/article/view/1063/486#. Acesso em: 13 jun. 2021.

POR QUE O CÉU É AZUL? o eletromagnetismo no cotidiano. PUC Ensina, 2021 (4 minutos). Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=MFrbw23ssNA&t=9s. Acesso em: 13 jun. 2021.

Published

2021-12-11

How to Cite

de Almeida Noia, B. R. ., Luz Rocha, G. M. ., Marques Berto, P. ., Rodrigues Maciel, T. ., & da Silva Araújo, J. . (2021). Actions developed by Physics “pibidians” at Maestro Villa Lobos State School. Conecte-Se! Revista Interdisciplinar De Extensão, 5(10), 197–207. Retrieved from https://periodicos.pucminas.br/conecte-se/article/view/27246