Actions developed by Physics “pibidians” at Maestro Villa Lobos State School
Keywords:
PIBID, Physics Teaching, Current Resources, Pandemic TeachingAbstract
The Institutional Program for Teaching Initiation Scholarships is aimed at inserting future teachers into the school scenario, providing familiarity with the daily life of the classroom, from a new perspective. Despite the social isolation imposed by the COVID-19 pandemic, the students of the Physics Degree course at PUC Minas, who work in the Program, participated in training meetings, produced teaching material and interacted with high school students at Escola Estadual Maestro Villa Lobos in Belo Horizonte. The purpose of this text is to highlight the actions taken and in progress, as well as to assess the challenges faced.
Downloads
References
CAETANO, Saulo Vicente Nunes; FALKEMBACH, Gilse Antoninha Morgental. YOU TUBE: uma opção para uso do vídeo na EAD. Renote, v. 5, n. 1, 2007. Disponível em: <http://www.seer.ufrgs.br/renote/article/download/ 14149/8084>. Acesso em: 13 jun. 2021.
JESUS, Antônio José de; CHAVES, Levi Chagas; SANTOS, Rangel Ribeiro. Produção de vídeos educativos como forma de melhorar o ensino de Física. Expressão Científica, p. 77-83, 2019. Disponível em: https://repositorio.ifs.edu.br/biblioteca/bitstream/123456789/1233/1/Producao%20de%20videos%20educativos%20como%20forma%20de%20melhorar%20o%20ensino%20de%20fisica.pdf. Acesso em: 12 jun. 2021.
KETTLE, Maria. How videos are used in secondary school physics teaching. IOPSCIENCE. 2020. Disponível em: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1361-6552/ab7084/meta. Acesso em: 11 jun. 2021.
OLIVEIRA, Priscila Patrícia Moura. O YouTube como Ferramenta Pedagógica. In: SIMPÓSIO INTERNACIONAL DE EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA. 2016. Anais.... Disponível em: http://sistemas3.sead.ufscar.br/ojs/index.php/2016/article/view/1063/486#. Acesso em: 13 jun. 2021.
POR QUE O CÉU É AZUL? o eletromagnetismo no cotidiano. PUC Ensina, 2021 (4 minutos). Disponível em: https://www.youtube.com/watch?v=MFrbw23ssNA&t=9s. Acesso em: 13 jun. 2021.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O(s) (co)autor(es) responsabiliza(m)-se pelo ineditismo do texto submetido (sanções possíveis por plágio são de sua inteira responsabilidade) e atribuem a Conecte-se! Revista Interdisciplinar de Extensão a autorização para a publicação deste. O(s) (co)autor(es) assume(m) que este texto não se encontra publicado em nenhum outro veículo, bem como não se encontra em análise, para publicação, em outro periódico.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.