Conexão Universidade – Escola:

ações dos Licenciandos em Física (PUC-MG) no Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência

Authors

  • Joice da Silva Araújo Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais
  • Emilly Bresson de Matos Amora Estudante do curso de Física da PUC Minas
  • Gabriel Mesquita de Carvalho Estudante do curso de Física da PUC Minas
  • Mateus Eduardo Lúcio Souza Estudante do curso de Física da PUC Minas
  • Pedro Paulo Tavares de Oliveira Estudante do curso de Física da PUC Minas

DOI:

https://doi.org/10.5752/P.2594-5467.2023v7n15p248-259

Keywords:

PIBID, Formação de Professores, Ensino de Física

Abstract

Through the Institutional Scholarship Program for Teaching Initiation (PIBID), undergraduate students can work in public schools of basic education doing research, extension activities, and gaining experience as teachers. A group of undergraduate physics students from the  Pontifical Catholic University of Minas Gerais (PUC-MG) weekly followed the routine of a physics teacher at the State School Maestro Villa Lobos in Belo Horizonte, developing educational sequences with experiments, problem-solving, and active methodologies. This article, in the form of an experience report, has as its primary goal to socialize some of the activities developed during the first half of 2023 and reflect on the importance of the PIBID for the initial and continual training of teachers and promoting the interaction between the university and the school.

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References

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Published

2023-12-19

How to Cite

Araújo, J. da S., Amora, E. B. de M. ., Carvalho, G. M. de, Souza, M. E. L., & Oliveira, P. P. T. de . (2023). Conexão Universidade – Escola: : ações dos Licenciandos em Física (PUC-MG) no Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência. Conecte-Se! Revista Interdisciplinar De Extensão, 7(15), 248–259. https://doi.org/10.5752/P.2594-5467.2023v7n15p248-259