Prates da gente:

quando a cartografia social vira um jogo

Authors

  • Viviane Zerlotini da Silva Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais
  • Rachel de Castro Almeida Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.5752/P.2594-5467.2024v8n16p361-394

Keywords:

Cartografia Social, Produção Cotidiana do Espaço, Autoprodução, Jogo Colaborativo

Abstract

This article is the result of a research and extension project carried out together with the community close to the old Carlos Prates airport. The data collected during field research, using collaborative social cartography, inspired the team to create an educational game. This game is based on the Landlord's Game, better known as Monopoly. The objective is to be a tool to collaborate with the protagonism of residents and students in the process of daily production of space and decision-making regarding the destination of the area. The theoretical basis includes concepts such as self-production of space, everyday life and urban environmental rehabilitation. The results aim to organize and disseminate existing space care practices and identify the community's desires for new uses and destinations.

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Author Biographies

Viviane Zerlotini da Silva, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais

Doutora em Arquitetura, mestre em Engenharia de Produção e graduada em Arquitetura e Urbanismo pela Universidade Federal de Minas Gerais.

Rachel de Castro Almeida, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais

Doutora em Ciências Sociais, mestre em Ciências Sociais e graduada em Arquitetura e Urbanismo pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais.

References

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Published

2024-09-12

How to Cite

Silva, V. Z. da, & Almeida, R. de C. . (2024). Prates da gente: : quando a cartografia social vira um jogo. Conecte-Se! Revista Interdisciplinar De Extensão, 8(16), 361–394. https://doi.org/10.5752/P.2594-5467.2024v8n16p361-394