PEDAGOGUES AND TEACHERS IN TIMES OF PANDEMIC
Abstract
The Covid-19 pandemic, in an overwhelming way, impacted the life of the planet. Suddenly, we had to redesign our lives, our behavior, our routine, our way of working, teaching and learning. It was necessary to reinvent ourselves, and quickly. The stable or apparently stable has been destabilized. The classic, secular way of carrying out our school activities from one day to the next has disappeared. Schools closed and everyone retired to their homes. But life had to go on. And this was (or would be) possible thanks to Digital Information and Communication Technologies - TDICs in the school context.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).