CORONAVIRUS PANDEMIC AND ITS IMPACTS ON THE EDUCATIONAL AREA
Abstract
The reinvention of teaching and learning processes in times of pandemic, despite some issues and pedagogical options that could be questioned, was a particular process that demanded an immediate reaction from academic communities. The potential of virtual learning environments, videoconferencing technologies, software for recording short educational videos and tools for creating online educational resources or questionnaires for assessing learning had never been used so much before. However, the use of these technologies must be properly integrated with the most appropriate pedagogical methodologies, content types and motivation strategies. The motto of this communication was to present a redesign of opportunities to innovate and reinvent the teaching and learning process with information and communication technologies, properly framed in a strategic pedagogical option.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
