IMPACTS OF THE PANDEMIC ON EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Has the pandemic accelerated the need to address the digital issue in early childhood education?
Abstract
This text addresses the importance of early childhood education for basic education, highlighting how digital technological resources and the issue of digital literacy can contribute to the quality of the teaching and learning process in this segment, without contradictions with the fundamental conceptual paradigms of early childhood education. , supported by official regulations. For that, it retrieves the main contributions of the official curricular documents and, based on bibliographic discussion, points out ways to use digital technology in the segment.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).