TEACHER TRAINING IN TIMES OF PANDEMIC:
the experience of using the CLASSDOJO ™ virtual classroom
Abstract
This article aims to present the experience report on the use of the CLASSDOJO ™ virtual tool by the class of the Teaching and Learning Mathematics discipline of a Pedagogy faculty, in the city of Belo Horizonte. Participants explored the platform in the period when the city is in isolation and social distance, due to the pandemic COVID-19. It addresses possibilities and possible theoretical approaches in remote education, understanding the new fabrics through the lens of technology, in a productive, creative and transformational process. We realized that the tool brought students closer to technologies aimed at education, in addition to promoting the fabrication of new configurations in the relationship between teacher, student and student / knowledge.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).