SCHOOL GEOGRAPHY IN COVID-19 TIMES:
(im) possibilities of the construction of the geographical reasoning
Abstract
This study has the purpose of presenting a discussion about the development of a geographical reasoning in COVID-19 times, especially the (im)possibilities and challenges. In this way, it is guided in the sense of highlighting the proposal of geographic reasoning according to the Common National Curricular Base (BNCC) in relation to geographic teaching in the construction of Basic Education; to point out discontinuities, weaknesses and inequalities in Distance Education (DE) that is configured in an not democratized space and Active Methodologies as educational possibilities at this moment.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
