“LIVING IS VERY DANGEROUS” HOSPITAL PEDAGOGICAL PRACTICE IN PANDEMIC TIMES:
a reflection in the light of Grande Sertão: Veredas
Abstract
The article presents an experience report about the pedagogical practice of the author in the context of COVID-19 pandemic in an urgency- emergency referral hospital in Minas Gerais which is member of The Health Unic System. This work found inspiration in the novel “Grande Sertão: Veredas by Guimarães Rosa”. Fragments of this masterpiece, like in a puzzle, offered subsidies for a reflection about the function of the hospital pedagogue in a scenario of uncertainty.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).