THE EFFECTS OF THE COVID-19 PANDEMIC ON CHILDREN'S MENTAL HEALTH
Abstract
This paper describes and analyzes, from the children’s discourse of elementary school, the effects of the Covid-19 pandemic in relation to their mental health. Thinking about the importance of social contact for the development of children and considering the school as one of the main spaces that promotes this interaction, we must give children a voice and try to understand their opinions and feelings in this context in which the face-to-face classes were suspended.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
