THE PRESENCE OF THE MALE FIGURE IN CHILDHOOD EDUCATION
challenges and perspectives in contemporary society
Abstract
Why persist in contemporary barriers to the entry of men in early Childhood Education? This is one of the questions present in this article that seeks to understand the reason for the construction of the feminization of teaching in Brazil, analyzing the current masculine presence in early childhood education in order to promote a reflection on gender relations that must be discussed and rebuilt from the educational practices in order to break with the hegemonic models regarding female and male in search of an equality policy genres before early childhood education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).