EDUCATIONAL VULNERABILITY IN PANDEMIC TIMES:
the situation of Minas Gerais State Schools and FUNDEB as possibility
Abstract
The present work has an main objective analyze educational vulnerability of the state schools of Minas Gerais due to the social isolation caused by COVID-19, as well as to point out the fundamental role of the basic education maintenance and development fund (Fundeb) as an important motivator of the impacts od COVID-19 on public education. There is an urgency to perceive technology as a concrete possibility in the teaching-learning process, and we found that today there is an unequal access to tools - television, cell phone and internet - among students from the state network of Minas Gerais, showing disparities. FUNDEB also acts as a mitigator of inequalities between educational institutions now and in the context of post isolation social in Brazil. That is why, more and more it is necessary to allocate funds directly towards education, with emphasis on the context of return to face-to-face classes.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).