PEDAGOGICAL COORDINATION:
a function founded on an interpersonal relationship
Abstract
This article entitled “Pedagogical Coordination: a function founded on an interpersonal relationship” presents and opens a discussion about how the function of the pedagogical coordinator is founded on interpersonal relationships in the school environment. To deepen our reflections, it was necessary to contextualize some aspects, such as: the concept of management, the profile of the coordinator and the importance of collective work that enables the valorization of social relations. In addition, it is worth mentioning that we are beings endowed with particularities and good management articulates their actions, respecting cultural differences, to overcome the challenges present in school life.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
