BRIEF ANALYSIS OF THE VISION OF TWO BELO-HORIZONTINIAN PUBLIC SCHOOL MANAGERS ABOUT LARGE-SCALE EVALUATION
Abstract
In this article, we will discuss the educational evaluation on a large scale, a reality present in Brazil, and the main aspects inherent to the quality of education. Our research is characterized as applied, qualitatively addressing the issues of evaluation and monitoring. Based on the acquisition of data via direct interview and subsequent transcription, we demonstrate the relationship of educational managers with the tools for monitoring and evaluation on a large scale. The recorded findings can guide educational systems to create continuing education courses for managers, focused on the interpretation and use of the results of large-scale assessments for diagnosis, control and actions to improve the quality of education.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).