THE TEACHER'S IDENTITY AND THE PATHS THAT ASSIST IN ITS CONSTITUTION
Abstract
This article aims to present ways of understanding teacher education, as well as reflecting on pedagogical practice and its relations with the constitution of the teacher's identity, addressing the social dynamics of the career. We have qualitatively elucidated some characteristics that constitute the teacher's identity, based on an interview with a male university professor. We also show that the theme of teaching identity is marked by a series of issues inherent to the subject, such as culture. Finally, we conclude that the teacher must understand the processes of his education in order not to distance himself from what it is to be a teacher, as well as he must invest in his continuing education to exercise his profession in a more assertive and coherent way.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).