EVERYDAY POETIC MINUTIAE:
contributions to the planning of teachers in Early Childhood Education
Abstract
This experience report intended to enhance the reflection on the teacher's planning for the children's learning journey considering the “new” times, modes, materials, and contexts that are organized through interactions and play in children's institutional spaces. The sand tank is the organized context for playing because, in addition to being an open space, its potentiated children's imagination by provoking a profound and sensitive construction of symbols and other knowledge in children. From our observations, records and of children's narratives, provocations and interlocution between fields - fields of experience and everyday poetic details emerge, are very important elements the organization of conceptions that dialogue with more significant practices for education professionals and for children in early childhood education institutions.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).