THE DEVELOPMENT OF CHILDREN BORN PRE-TERM OR PREMATURES
Abstract
This article aims to provide information on the development and complications arising due to prematurity, and to introduce a new assessment for children from birth to age five titled Assessment of Development from Prematurity to Young Children. A child’s development is a continuous learning process, and derives from genetics (intrinsic), nutrition (social), environment (extrinsic) and adaptation to adverse situations (personal). Premature children have great energy and nutritional expenditure after birth, making it very difficult to reach normal growth parameters
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).