SCHOOL. LEARNING. PANDEMIC:
Mediation and Crossing
Abstract
At the current moment, in the midst of a pandemic of worldwide proportions, the school is faced with a panorama that is so adverse to it, its routine and space have been relocated to the remote method, in a scenario “pasteurized” by the virtual world that does not permit it to be lived in its primary level, relational and dialectic. The present work seeks to rectify this essential path in promoting the development of children, through the theoretical basis of the Lurian approach, based on the understanding of the functional units, it will aim to use the figure of the teacher, as the central mediator and as the main link in the maximum purpose of the development of children’s skills and competences.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
