A PEDAGOGICAL ANALYSIS ON SCHOOL PLANNING IN PANDEMIC TIMES
Abstract
In the current context, marked by immense challenges brought about by the Covid-19 pandemic, the school is faced with the need to continue with emergency actions mediated by remote education to minimize the effects of social distance on students' education, and, at the same time, planning the academic process through non-classroom pedagogical activities, combining specific actions for planning and remote classes. Thus, we analyze how we will do and will need planning, considering that the teacher is working remotely at home and the student is participating in this process with this remote mediation, sometimes contradicting his face-to-face and emergency needs for understanding. and overcoming. We will determine through this text, how we should position ourselves and how we will reflect to build this student's access with academic proposals and planning, in the face of a freedom and an abyss between the school and the social moment of the pandemic.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
