NEURODEVELOPMENT AND LANGUAGE ACQUISITION IN EARLY CHILDHOOD
Abstract
The presence of a rich environment during early childhood is crucial for brain development and language acquisition, because during this period of 0-3 of age that neural plasticity is at its apex, and specific stimulation is important so as not to compromise the development of specific areas of the cortex. This article summarizes essential aspects for brain development at a functional and structural level, highlighting the importance and effects of stimuli during the critical period. An introduction to brain development related to language acquisition is also presented, highlighting the importance of receptive vocabulary and how the parent’s Socio-Economic Status impacts on the child's understanding of oral language.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).