SOCIETY, SCHOOL AND TEACHING KNOWLEDGE
Abstract
Teaching knowledge, as well as teaching and education, topics that are so much debated, among teachers, their peers in academia and society, are facing new reflections and still face additional challenges when their role in the development of political autonomy is discussed in the university. professionalization of teaching. The exercise of teaching and teaching knowledge has suffered new tensions in recent years, based on recent social phenomena and transformations. The family, society, parents, and guardians today discuss the role of the school, the training of teachers, and even the time spent by children in the school environment. In the face of all this, the construction of a professional, social and political identity by the teacher, as well as the need for a more critical and reflective view of their practices has led to new studies and research.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
