THE NEED FOR DIALOGUE FOR RETURN TO PRESENTIAL LESSONS
Abstract
This article is the result of concerns about returning to face-to-face classes during the Covid-19 pandemic period. The limitations caused by inequalities in internet access in Brazil have made studies difficult during the pandemic. In view of the need to minimize negative consequences of distance education and social isolation, the Ministry of Education and Fiocruz produced guidelines for returning to face-to-face classes. Considering the current educational context, the main objective of the article is to propose a dialogue to mitigate all the risks of returning to school and the consequences of social restrictions. In other words, for the best directions in education, to clarify the fears of everyone involved, and of course the awareness of the risks of the virus spreading, it is necessary to be guided by Paulo Freire's dialogical principles.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
