PEDAGOGICAL COORDINATOR:
a look at the constitution of function
Abstract
This article presents an analysis of the historical, political, and economic process that involves the Pedagogical Coordinator function from the beginning of this position at school to the present day. The analyzed data verified the attributions of the Pedagogical Coordinator in its evolution and consolidation. A bibliographic research was carried out with analysis of the Laws, Decrees and Opinions that contributed to expand and reinforce knowledge about the duties of the Pedagogical Coordinator. With this research, it is expected that those interested in this theme and who seek solutions to consolidate the functions of the Pedagogical Coordinator, will have information and references to reframe the coordinator's work, making him an agent of transformation in the school environment.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).