IMPACTS OF EDITIONS OF SCIENTIFIC SHOWS OF THE ETE ARCOVERDE ON STUDENT PROFICIENCY AND LOCAL SOCIETY
Abstract
The State Technical School Professor Francisco Jonas Feitosa Costa, popularly known as ETE Arcoverde, holds annual editions of the Scientific Exhibition with the support of CNPq, the National Council for Scientific and Technological Development and local partners. The objective of the present work is to analyze, based on a documentary research, the impact both on the professionalization of young people who receive technical training integrated to high school, both in relation to the propaedeutic contents of the National Common Curricular Base, BNCC, as well as the technical curricular components. As well as analyzing through an applied questionnaire, understanding the perception of the themes addressed during the construction of the works with the supervisors, considering that the event is always in line with the theme proposed by the National Week of Science and Technology, SNCT.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).