RELIGIOUS EDUCATION IN BRAZILIAN PUBLIC EDUCATION:
between diversity and adversities
Abstract
The present paper has as its aims to debate about the curriculum and the adversities surrounding the discipline of Religious Education. Based on a theoretical research and a virtual form that aims to gauge responses of students and alumni of Basic Education regarding their relationship with Religious Education, we looked forward to discussing the challenges that Brazilian Basic Education finds when facing the pluralism of a society as vast as ours, which, despite surviving under a secular state, still faces much prejudice and bigotry. We also analyzed the role of the teacher in combating religious intolerance and how they have positioned themselves about the curriculum of the discipline.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
