WHY CONTINUE READING PAULO FREIRE TODAY?
Abstract
Paulo Freire's works contribute significantly to education, and his pedagogy stands out for being an instrument of criticality. However, some criticisms fall on the author, especially with regard to the quality of Brazilian education. Thus, the aim of this research is to discuss the importance and contribution of Paulo Freire's pedagogy to education, with the opinion of teachers at the center of the debate. To achieve the objective, an interview was conducted with a group of teachers. We conclude that the readings on Paulo Freire aroused a teacher subject concerned with a more humanized education and centered on dialogue, as well as with the overthrow of the educational paradigm. In short, teachers began to identify themselves differently with the profession, so that being a teacher gained new meanings.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).
