NEUROPSYCHOPEDAGOGICAL APPROACH IN PATIENTS WITH AUDITORY PROCESSING DISORDER (DPA) AND ATTENTION DEFICIT AND HYPERACTIVITY DISORDER (ADHD)
Abstract
The purpose of this article is to verify the association between Auditory Processing Disorder (APD), Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and the importance of neuropsychopedagogical assessment and intervention in the teaching-learning process, with the objective of improving the subject's performance, increasing the ability to absorb knowledge and creativity, autonomy in his learning strategies, making him appropriate the use of the concepts learned in any situation, in addition to obtaining a constant desire to learn, by means of neuropsychopedagogical interventions.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
O(s) autor(es) do presente trabalho assegura(m) que:
1. participaram do trabalho de maneira a responsabilizar-se publicamente por ele.
2. revisaram a forma final do trabalho e o aprovaram, liberando-o para publicação na Revista Pedagogia em Ação, após a preparação e revisão dos responsáveis pela coordenação editorial.
3. Nem este trabalho, nem outro substancialmente semelhante em conteúdo já foi publicado ou está sendo considerado para publicação em outro periódico, sob minha (nossa) autoria e conhecimento.
4. Este trabalho está sendo submetido à aprovação do Conselho Editorial da Pedagogia em ação com o conhecimento e a aprovação da instituição e/ou organização de filiação do(s) autor(es).